måndag 12 maj 2014

Kunderna är från Venus - Personalen ifrån mars?

Ibland undrar jag om inte vår butik (alla butiker?) är ett parallellt universum. En egen värld. Med ett helt eget språk...



Kund: Vart hittar jag snuset?

Jag: I snuskylen, runt hörnet

Kund: *lång tystnad* Va? Hihihi förlåt, jag tyckte du sa snuskyl

Jag: Det gjorde jag

Kund: Nej alltså snus-kyl. Som i snus. Hihihi

Jag: *min tur för en lång konstpaus* Ja, alltså en kyl som man förvarar snus i

Kund: Hihihihi!

Jag: Var det inte snus du frågade om? *orolig för min hörsel*

Kund: Jo det var det! Men alltså... äh...



Kunden skrattade ännu mer när hen fick se att det faktiskt fanns något som hette snuskyl. Tydligen är vi det enda stället på hela jorden som har en snuskyl? Eller?
Kunden fick sig i alla fall ett riktigt gott skratt och jag fick en historia till bloggen!


(Eventuellt lät det inte hihihi när kunden skrattade men det här är ju faktiskt min version av historien)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar