onsdag 5 november 2014

PEPP!

Okej så nu när Halloween är över kan jag äntligen börja peppa inför... JULEN!

HALLÅ VET NI ATT DET BARA ÄR TYP 49 DAGAR KVAR TILL JULAFTON?!?!?!

Yes sedan jag återupptäckte vinteroverall och långkalsonger har jag en tendens till att bli lite... Överpeppad på vinter. Älskar vinter. Så länge den är kall som #@!¤ så det är så där krispigt och torrt och inte blött.
Älskar det.

Älskar glögg och lussekatter och julmust och pepparkakor och julskum och chokladaskar och apelsiner och clementiner och levande ljus och julgranar och julklappar och adventsstjärnor, SPECIELLT ADVENTSSTJÄRNOR, och hyacinter trots att jag inte kan ha dem hemma eftersom katterna äter upp dem och jag älskar snö och snögubbar och tomteluvor och min hårsnodd med bjällror och kransar och julmusik och julkort och julfilmer och julen.
Ja jag älskar julen.
Ni kanske har fattat det nu.

Idag sitter jag och spånar vad jag/vi/spöket ska hitta på för julkul här på bloggen och på facebook.
I flera år (typ två) har vi pratat om att göra en egen julkalender men alltså jag vet inte riktigt hur jag skulle få ihop det. Sådan måste nästan göras i februari för att man ska ha en chans att hinna med och just nu är det ju inte februari. En skriftlig julkalender kunde kanske vara något men det är lite idétorka på den fronten också så jag funderar på att bara göra en vlogg (video-blogg på vuxensvenska) och lägga upp en för varje advent?
Frågan är vad de skulle handla om.
Nog för att jag skulle kunna prata bort en kvart eller för all del en timme av era liv utan att behöva tänka men det kanske bör vara någorlunda sammanhängande och kanske ha åtminstone lite med julen att göra?

Jag vet inte.
Jag har ju 25 dagar på mig att tänka, herregud det är ju nästan en hel livstid.
25 livstider om man är en dagslända.
(Fast det är jag ju inte)
(OBS! Jag vet ingenting om dagsländor. Lever de verkligen bara en dag eller är det en myt?)
(Snacka om carpe diem om det är sant)
(Se, det är bara att haka på tankegången, jag kan hålla på såhär hur länge som helst)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar