tisdag 17 juni 2014

Jakten på den försvunna innehållsförteckningen

 

När vi bakar i butiken är det superviktigt att vi håller koll så alla innehållsförteckningar stämmer överrens med varandra och kunderna får rätt information. För att underlätta detta har vi en pärm i bageriet med alla innehållsförteckningar i bokstavsordning, smart tycker vi! Tyvärr spelar det ingen roll hur smart ett system är för ska det bråka så gör det det.
Idag var det en låda cookies som skulle bakas och det gick ungefär såhär:

Först letade jag på W som i White. Där fanns det inga cookies.
Bläddrade vidare till C som i Cookie eller Chocolate, ingen innehållsförteckning där heller.
Kollade som i Borta men enligt pärmen var den inte borta.
Inte fanns den under som i Förrymd heller.
Till sist slog jag på som i Kakjä... Nej vi hoppar efternamnet. Den fanns i alla fall inte där heller.

Då gav jag upp och gick ut och hämtade innehållsförteckningen som satt i butiken. Det skiljde inget på innehållsförteckningarna kan jag ju tala om. Jaja... Motion är nyttigt har jag hört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar