torsdag 10 april 2014

Skärpning nu folket

Oftast är det ju åt andra hållet, att ni ger förslag på saker som vi i butiken kan bli bättre på men nu vill faktiskt jag lyfta fram något som ni kunder kan göra bättre. Mycket bättre faktiskt.

Det handlar om det här med att ta åt sig av komplimanger.

Ja, jag vet, som kassörska borde jag kanske ha vett att tänka först och tala sen men ibland bara händer det att det hoppar grodor ur munnen på mig.
Jag menar faktiskt inget illa när jag lägger märke till din nya frisyr och påpekar att jag tycker den är fin. Eller dina galet snygga orangea byxor. Eller din coola (Harry Potter) halsduk.
Ytliga saker. Små saker.


Så kan vi komma överrens om att ni börjar ta åt er av komplimangerna jag ger och där med slutar titta på mig som om jag precis bett om att få äta upp er förstfödda?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar