söndag 23 mars 2014

Midvintertårta

Jag vet att det råder förbud på allt som råkar ha med vinter att göra just nu men såhär som söndagsnöje tänkte jag tipsa om ett recept för en gångs skull.

Eftersom jag inte bakat den själv vågar jag inte lova att den är helt okomplicerad att göra men har man grundläggande bakkunskaper (hur man värmer en ugn) bör man klara det galant!

Smakat kakan har jag där emot gjort och för att undvika fula kraftuttryck kan jag säga att jag tycker att ni också borde testa den. Punkt.

Det är hallon, glass, mandelmassa (OBS! Som man inte behöver tycka om för att gilla tårtan), pistagenötter, vit choklad... Är ni inte helt sålda på tårtan vid det här laget så vet jag inte vad.


Eftersom den försvann lite för fort när vi hade den i fikarummet
hann jag inte med (eller ens tänka på) att ta en bild så vi lånar en från ica.se



Ja vad mer finns det att säga? Ni hittar receptet här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar