lördag 17 oktober 2015

13 dagar kvar!

But who here, would ever understand that the Pumpkin King with his skeleton grin, would tire of his crown. 
If they only understood, he'd give it all up if he only could... För att citera en melodramatisk Jack (Nightmare before Christmas, jag sa till er att se den förra året, skäms ni som ännu inte har gjort det)

Min inspiration till Halloween är verkligen i botten i år, jag vet ingenting? 
Det finns inget kul att hitta på, inget roligt att klä ut sig till, INGENTING!

Men för att ni inte ska behöva lida för detta medan jag sitter och försöker få ihop något kul för den yngre generationen tänkte jag att jag kunde ge er en repris från mitt episka Halloween-kostymsinlägg.
Enjoy.



Några tips på enkla Halloween-kostymer:


Pumpa-hen: Du tar en stor pumpa, gröper ur den och sätter det över huv... Äsch, glöm det.

Galen kattkvinna/kattgubbe: Morgonrock, tofflor (lugn, vi är vana) rufsigt hår och en kundvagn/väska/valfritt fullt med gosedjurskatter (har ni inte massa gosedjurskatter på lager hemma så kan ni väl ta det som finns, kattdamen/kattgubben kan ju ha blivit så galen att hen inte längre ser skillnad på vad som är katt och inte)

Spöke: Klassiker. Dra ett lakan över huvudet och gör hål för ögonen. Har ni vitt smink hemma kan ni klippa hål för huvudet och sminka fram ett ansikte på spöket. Kanske har någon i hemmet ett smyckeskrin någonstans med en massa rasslande kedjor i....

Vampyr: Alla misstar sig och tror att tänderna är det absolut viktigaste på en vampyr. Fel. Knyt en mörk filt/handduk runt axlarna, sminka dig lite mörk under ögonen och låt lite röd karamellfärg/kokt rödbeta/låtsasblod/riktigt blod/fejkblod gjort av sirap och karamellfärg och lite vatten så har du sen en riktigt ruggig vampyrutstyrsel. Vill man absolut ha huggtänder såg jag att vi hade ett par kvar som vi säljer. Finns på "Halloweenbordet" precis innanför entrén ett helt gäng hängandes på gaveln vid godiset!

Skelett: sminkad i vitt och svart med valfria kläder. Vad har egentligen skelett för favoritkläder? Jag tror på mjukisbyxor. Vem älskar inte mjukisbyxor? Vill man ha lite extra effekt kan man även sminka halsen helt svart och mitt på, under hakan, måla fram en ryggrad i vitt.

Självporträtt: Ta med en tom tavelram och håll upp framför dig själv och kom som ett självporträtt! 

Manet: Med lite fantasi och ett paraply pyntat med girlanger kan man bli en cool manet.

Mumie: Vita kläder och toalettpapper lindat kring huvudet så har du en oslagbar mumiekostym. Kombinera med utsträckta armar och stelbent gång.

Zombie: Stanna uppe hela natten ooooch färdigt. Kanske trasa sönder någon gammal t-shirt och kan du få huden att skifta lite i grönt så varför inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar