torsdag 30 april 2015

Passiv aggressivitet och nedläggningshotad blogg

Ni vet när man skickar ett passivt aggressivt mail (mer pågrund utav dåligt humör än att det var något gigantiskt problem) och får ett svar som är så förstående och ursäktande att man får dåligt samvete?

Snyggt jobbat Ludwig. Kill me with kindness. Bara gör det.

Jag menar, det är helt omöjligt att fortsätta vara irriterad när man använder fraser som "jag håller med dig" och "ber om ursäkt för det"
Att ingen tänkte på det lite tidigare?
(Förlåt, nu är jag sådär bitter igen va?)


En av anledningarna till att jag skällde ut stackars Ludwig helt oprovocerat kan ju ha att göra med att jag är en aning, bara yttepyttelite, stressad just nu. Nya riktlinjer för hur man ska representera ICA i text, form och bild och nytt butiks-tv-system-grej-plattform (som inte fungerar som den ska, just to be clear) på det, uppstart av nytt projekt med Malkars nästa vecka och all annan vanlig marknadsföring och ploj som ska planeras och förberedas nu gör att jag inte riktigt hinner med bloggen.
Har ungefär bilder till elva blogginlägg liggandes i min telefon men de verkar bli kvar där.
Bara det här inlägget har skrivits på i sju åtta elva olika omgångar.

Bloggen är min ICA-bebis och det är inte kul att känna att jag gör ett halvtaskigt jobb med den. Vem vill läsa en blogg som bara uppdateras en gång i veckan? Då kan jag lika gärna förflytta mig till något av våra andra sociala medier och ha ett jämnare men inte lika tvunget flöde där.

Vi kan väl bestämma att ni får ha lite överseende med bloggen i det närmaste och så får vi se vad som händer? Lugnar det ner sig så kommer jag tillbaka med full uppdatering minst tre dagar i veckan och fortsätter tiden att inte räcka till... Ja nä men då får vi kanske lägga ner det här projektet och ses någon annanstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar