lördag 20 september 2014

Vilda blåbär och oansvariga föräldrar

Nu är jag tillbaka! Var ju tvungen att låta inlägget om kokosnötterna sjunka in ordentligt...

Här är allt som vanligt på ett ungefär.

Jag går runt och svänger med min nyckelknippa och låtsats att jag arbetar som fångvaktare och ni handlar, lyckligt ovetandes. 
Helt okej deal ändå?

Förutom det vanliga så håller vi på att spåna på en barnbok. Idén föddes när vi städade fruktkylarna och jag nästan fick armen avbiten av ett förvildad blåbär som hade varit på rymmen lite för länge.
Jag tänker mig berättelsen om en pojke som heter... Jonapus(?) och hans pappa har en ICA butik och en kväll när Jonapus (okej jag måste slipa på detaljerna men ni hänger väl med ändå?) är ensam i butiken efter stängning (oansvariga föräldrar är A och O i en barnbok har jag hört) (för vem lämnar sin unge ensam i butiken efter stängning? Det är ju livsfarligt!) och där träffar Jonapus (börjar vänja mig vid namnet nu, kanske inte är så dumt ändå?) en flock förvildade blåbär som han måste tämja för att överleva (kanske blir en skräckroman för vuxna istället, vi får se)


Tänker mig att blåbären kommer se ut typ såhär. Fast kanske med armar och ben. Ja och så höftskynke förstås, det är ju en barnbok för bövelen!






(Jag gillar paranteser, ni får lära er leva med det)
(Den som inte är imponerad av mina skills i paint kan avgå)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar